książki dla małych i dużych

14:59:00 logos Nosko 4 Comments

Cyklu Przygody z książką cd...
Nasze propozycje dla małych i dużych
Na początek coś smakowitego...

 Pozycja, którą wyszukałam wspólnie z super mamą i terapeutką .
Beata rzuciła pomysł: książka dla maluchów będąca wizualizacją gotowania.
Przekopała...przekopałyśmy internet i...STRZAŁ W 10-TKĘ!!





Książka kucharska, książką do czytania, książką do poduszki...
Bez względu czymkolwiek jest,  mam wrażenie, że jej pomysłowość, przejrzystość, wykonanie stawia ją na topie ciekawych pozycji dla dzieci małych i dużych, rodziców, dziadków.
Atuty książki...słowniczek obrazkowy...wizualizacja czynności kuchennych...rozszerzanie wiedzy o kuchni.
Kuchnia to magiczne miejsce-wielozmysłowe. Maluch jest aktywnym uczestnikiem naszej codzienności.
Jako niemowlak staje się czynnym obserwatorem poszczególnych etapów przygotowywania i gotowania posiłków. To między innymi dzięki naszej codziennej krzątaninie i mówieniu, o tym co robimy kształtujemy myślenia przyczynowo-skutkowe. Rozwijamy mowę...Dajemy możliwość patrzenia, dotykania, smakowania, wąchania...Proste czynności ciekawią malucha. Dwulatek, trzylatek to zuch pomocnik, który z chęcią zrobi wszystko sam. Czterolatek i pięciolatek zrobi wiele sam. A sześciolatek to masterchef junior.
Spójrzcie na tę książkę - warto!!!


Z drugiej strony każdy z nas może pokusić się o zrobienie książki kulinarnej...dla dziecka...dla siebie...
Taka spersonifikowana pod względem menu i wykonania będzie spełniała potrzeby konkretnie Waszej rodziny. Ponadto może stać się super pamiątką.
Zanim kupiłam tę książkę, ratowałam się prostymi rysunkami.


To nieco uproszczona wersja. Zrobienie tej strony zajęło mi 2 minuty...Beata są przepyszne.
Książka Zuzia piecze ciasteczka w wersji cioci Beaty i mamy Jasia.
Co potrzebujemy...Jasiek układa na stole poszczególne produkty...
Jak zrobić...od mowy do ciszy...Początkowo mówiłam i mówiłam, co robimy...
Teraz, coraz częściej milczę mój zuch robi swoje, a kartka służy mu jako przypominajka.
Robimy wspólnie ciasteczka.

Ciasteczka maślane i zimne mleko...hmm pycha.


Posileni...działamy.
Znowu coś dla małych i dużych.

coś dla małych i dużych
Nie udało nam się dostać: Mój zeszyt malucha, nakład wyczerpany, wypatrywanie aukcji bezowocne...
Ale pozycja Mój zeszyt starszaka zawiera strony, które możemy wykorzystać dla 3-4 latka.
Pozycja francuska, przetłumaczona i wydana przez wyd. Olesiejuk.
Ludzka cena, wysoka jakość, kreatywne pomysły...
Książka oglądajka, książka do pogłówkowania, książka do malowania.
Coś full in one...






Na koniec coś dla małych strażaków.
Swoją drogą pamiętaliście 04 maja o strażakach.
Ja pamiętam i na długo zapamiętam.
Książka Mariusza Niemyckiego Puk, puk! Co słychać w straży pożarnej kończy się słowami:
Co się dzieje? - ktoś zapyta.
-Skąd potrzeba nagła taka?
Przecież jutro czwarty maja!
Przecież jutro Dzień Strażaka!
To jedna z pierwszych pozycji, przy których czytaniu Jasiek kończył wers...lub notorycznie podpowiadał/ poprawiał nas rodziców.

Ale do rzeczy...100% kolorowanka Block Crayon.
Nie byłabym sobą, gdyby czegoś z sobą nie niosła.
Och niesie, niesie a raczej dźwiga, w zależności od grubości portfela i potrzeb -  kredko-klocki.
Łatwe w chwytaniu dla małych rączek, ciekawe dla oka, tematycznie różnorodnie.
My strażakowo cd

Prezent Jaśka bodajże na drugi dzień dziecka.
Kolorowanie, układanie konstrukcji kredkowo-klockowych, co kto chce.


Polecamy innych Przygody z książką...
magda

4 komentarze:

  1. Podoba mi się ta książka kucharska, a ze my dużo razem gotujemy i pieczemy to pewnie by się sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka kucharska rewelacja! Oczywiście zapisuję koniecznie. Mój zeszyt mamy w wersji dla średniaka i służy nam od paru lat. Tymek ma teraz sześć, a nadal chętnie po niego sięga, rozwiązuje, a potem marze:) Kredki świetne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna ta książka kucharska. Ostatnio myślałam, żeby poszukać czegoś takiego na prezent dla bratanicy, która uwielbia pomagać w kuchni, ale jakoś nie miałam czasu na szperanie w Internecie. A tu taka niespodzianka - gotowa podpowiedź! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecamy się :) cieszę się, że mogę pomóc

    OdpowiedzUsuń